Információs társadalom, online tanulási környezetek, közösségi portálok
- Posztindusztriális társadalom
- Automatizált termelés
- Tudásmunkás, fehérgalléros munka, agymunka
- Tudásipar (tudástermelő ágazatok)
- Információ- tudásintenzív ágazatok szerepe (pl. oktatás) nő
információ
- előállítása,
- elosztása,
- terjesztése,
- használata és
- kezelése
jelentős gazdasági, politikai és kulturális tevékenység.
- Az információ gazdaság és a tudásgazdaság a tartalmat vagy a szellemi tulajdont hangsúlyozza.
- A tudás szolgáltatások egyesítik a tudásmenedzsmentet egy tudás szervezetbe, ami a tudáspiacon működik.
- Az elektronikus kereskedelem és az elektronikus üzlet a tranzakciók természetére és a futó üzletek természetére helyezi a hangsúlyt ezzel összefüggésben használva az internet és a world wide web kifejezést.
- Az internet gazdaság azon piacok természetére fókuszál, amiket az internet tett lehetővé. A digitális gazdaság inkább a bitekkel való kereskedelemre fókuszál a virtuális térben, mintsem atomokkal a valódi térben.
- A hálózat gazdaság nyomatékosítja, hogy az üzletek együttesen a weben vagy gazdasági rendszerekben jobban fognak működni, mint különálló egységekben.
- A társadalmi hálózatok pedig masszív, globális léptékű együttműködésre vonatkoznak.
Online tanulási környezet
1) LMS
Learning management system
centralize and automate administration
use self-service and self-guided services
assemble and deliver learning content rapidly
consolidate training initiatives on a scalable web-based platform
support portability and standards
personalize content and enable knowledge
2) Learning content management system
LCMS is content–centric
create, manage and deliver not only training modules but also manage and edit all the individual pieces that make up a catalog of training.
3) Közösség
facebook, twitter
4) WEB2Wiki, gmail,
Közösségi portálok
IWIW, Facebook, Twitter, Myspace, HI5
- Használat,
- Tartalom,
- Tanulás,
- Vásárlás,
- Közösség,
- Tudás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése